Powered by Blogger.

Monday, December 27, 2010

1st Day In Class..


Hehehhe.. cini la skolah saya dalam 2 hari.. semangat nih.. kolej ni dekat sebelah je ngan giant kajang.. tapi saya bukan blaja kat bangunan ni.. ni bangunan induk.. klas saya kat sebelah bangunan indok nih..

Masok klas tunggu classmate sume masok n terus belajar.. klas start kol 9 pagi.. mule2 blaja amek ukuran badan dulu.. baju coklat tu cikgu.. cikgu helma.. sempoi je cikgu nih.. baju merah tu kak no my SIL.. mase ni cikgu ngah check ukuran yang kak no amek untuk badan saya tu betol ke tak.. nampak macam senang.. tapi kene tau segala tulang2 badan rupenye.. hehhehe..

Membzkan diri.. blakon je tu.. hehehhe..

Mase ni plak cikgu ngah peratikan 2 bradik ni amek ukuran badan.. yang baju pink tu kakak name shikin.. baju kelabu adik.. name lupe nak tanye.. sory ye.. lupe nak tanye name..

Baju belang tu shida.. baju itam tu lupe name ape akak tu.. masing2 sebok amek ukuran badan..

Sempat plak kak shima snap gamba ni.. kak no plak tensen ukuran badan tesilap.. maklom la 1st time amek ukuran badan nak wat baju nih.. hehehhe..

Dah abes bab amek ukuran badan kene wat pola baju plak.. mase ni sume dah macam architect sebab kene bentang kertas minyak nak lukis pola baju.. cikgu ngajar sebok plak nak amek gamba.. seb baik cikgu tak kisah.. kalau klas betol ni mau kene halau kuar klas tak bagi masok.. hehheh.. sebelom telupe, yang tudung itam tu la kak shima.. kak shima ni la yang bagi email kat yahoo group publish pasal kelas menjahit nih..

Dah siap pola baju kene la potong kertas minyak tu.. untuk memudahkan proses memotong kain nanti..

Dah siap potong pola baju, kitorang blaja wat pola untuk leher plak.. bukan boleh main ikot suke je nak buat rupenye.. ade kire2 die gak.. yang tudung pink ni kak sabrina kalau tak silap..

Masing2 bz melukis leher..

Ni plak leher yang saya lukis.. tapi atas bantuan cikgu la.. hehhehe.. teman idak le pandey beno.. huhuhu..


Dah siap lukis leher blaja plak cam ne nak lipat kain n cam ne nak letak pola baju.. nak potong kain dah nih.. kain yang untuk demo ni kain kak sabrina..


Pola baju saya.. cikgu kate lepas lukis pola kene tulis name, date ngan pola bahagian ape.. tu sume untuk memudahkan kite pada mase akan datang.. penting nih..


Sudah sedia untuk mengunting bahagian badan baju kurung..

Yang ni plak bahagian pesak.. disebabkan badan saya agak kecik, so pesak pon kecik la..

Kasi close-up skit.. cikgu pesan, sebelom potong kene lukis dulu kat kain.. tanda sume.. takot nanti senget benget plak.. udah baju tak cantek plak nanti.. kapor penanda kene la lain ngan warna kain.. kasi kontra skit.. baru nampak.. senang nak potong..

Gamba potongan2 kain yang dah siap dipotong tak de.. maap ye.. 1st day klas abes kol 1.30 ptg.. klas abes awal sebab cikgu kate tak de sape nak jage anak die.. hari pertama blaja sampai potong kain je.. ok la tu.. laju gak cikgu ni ajar.. homework plak kene pegi jait tepi kain yang dah potong ikot pola tu.. masalah gak sebab 25 dec ni kan hari krismas.. kedai pon banyak cuti.. tapi dapat gak carik kedai sampai kat subang jaya.. kenape jauh sangat?? sebab malam tu saya, hubby ngan mamat alan pegi rumah paan kat sane.. seb baik jumpe kedai jait.. cite takat ni dulu ek.. 2nd day punye cite esok plak..

10 juta comments on "1st Day In Class.."

Nini D.. on December 27, 2010 11:50 PM said...

ni sebenarnye belajo ke ngambik gambo?..kikikiki...

aku byk dah lupa camne jait baju kurung..padahal dulu lps SPM siap g berguru dgn opah aku..siap belajo tu jait sembat,buat jaitan kapipap kat leher..tulang belut la...

sekarang?..tulang ikan keli aku tau la sebab semanjang je mkn ikan keli...wakakakakaka

neyza mokhtar on December 28, 2010 8:17 AM said...

waa..belajar wat baju..x aci la..kang ko lagi terer drpd aku..aku pun dah nak bersara ni...kayo la ko pas ni..bukak kedai jahit..jeles2!!huhu..

Hida Kadiso on December 28, 2010 9:29 AM said...

emy~untung ko penah blajo.. aku tak penah pon.. sebelom ni wat baju kurung main bedal je.. patot la senget2 aku wat dulu..

niza~alaaa....ape nak jeles.. ko pon pandai wat baju kurung kan.. aku ni memang zero.. so kene la blajo.. ko penah amek upah wat baju org kan.. kalo aku amek upah ntah bile la nak siap dok ngadap budak ni..

Azie on December 28, 2010 10:17 AM said...

ho ho ho.. rupa2nya kak no tu yr SIL. tekun dia menjahit, me je kelam kabut.

neeway, kelas ni best kan.. cikgu pun best..

Hida Kadiso on December 28, 2010 10:40 AM said...

cikgu helma best.. sonok kan gi klas ni kak azie.. rase nak pegi lagi..=D

Akak Kembang on December 28, 2010 7:00 PM said...

pandai buat baju...tapi sudah malas mau jahit..aci tak?hehehehe

Hida Kadiso on December 28, 2010 7:38 PM said...

tak pe.. yang penting tau buat.. daripada tak tau pape..

Ain Fajar on December 28, 2010 9:00 PM said...

bestnya chik ada peluang belajo jait. jeles la plak..hihihi. dulu ms belajo dgn arwah mak aku main2 skrg tehegeh nak jait baju...ok la2..nnt ajar aku plk yer..

Hida Kadiso on December 28, 2010 9:19 PM said...

boleh je aku ajo.. mane yang aku tau aku ajo le ko.. hehhehe..

afzan on January 06, 2011 1:37 PM said...

boleh buat baju melayu alan lepas ni. save dah kat situ

 

Once Upon A Time Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez