Powered by Blogger.

Wednesday, June 1, 2011

Berangan..


Ini adalah sejenis buah.. buah berangan.. skali pandang cam bijik getah pon ade.. tapi mungkin tak kot.. ntah2 imaginasi aku je yang kate sekali pandang cam bijik getah.. maklom la kampung aku tak de pokok getah.. pokok kelapa melambak la.. hehehhe...


Time kaseh encik ejai kerana telah bermurah hati membelanja mem besar makan buah berangan nih.. sedap makan mase panas2.. bile dah sejuk nak kopek pon payah.. kalau makan buah berangan jari2 wajib la hitam sebab buah barangan ni digoreng tanpa minyak dengan bijik kopi.. kalau tak itam tu mesti suruh org lain kopekkan atau pon pakai sarong tangan.. hehehehe.. mari makan buah berangan.. jempot makan.. =D




Nota kaki~mase 1st time makan memang hubby yang kopekkan.. idak le pernah jumpe buah ni walaupon dulu dok kampung.. hehehe..


8 juta comments on "Berangan.."

Nini D.. on June 01, 2011 9:24 AM said...

aku blom lg pernah mkn..

Hanis Azla on June 01, 2011 9:54 AM said...

anak2 saya mmg faveret buah berangan ni.. klu nmpk org jual kat tepi2 jalan tu mesti ajak beli.. sedap..

eda_ej on June 01, 2011 10:55 AM said...

emy~ko torai la.. sedap beb..

hanis~ade jual tepi jalan ek.. selalu beli kat jj balakong je.. sedap kan.. =D

D_08 on June 01, 2011 4:12 PM said...

perghhhhhh bau die....mase tengah 'goreng' dengan biji kopi....memang mabeles....

Nini D.. on June 01, 2011 4:22 PM said...

pls...pls...pls la join contest tu..mak suke!!

eda_ej on June 01, 2011 5:55 PM said...

yeop~aromanye menusuk idong.. hehhehe..

emy~tunggu sat na.. aku ngan carik gambo yang menarik.. hehhehe..

~najwa~ on June 02, 2011 10:22 PM said...

buah berangan ni kan yg org goreng dgn kopi tu? bau sedap, tp x pernah cuba

eda_ej on June 03, 2011 11:37 AM said...

try la kak najwa cube.. mule2 makan memang rase nak maki je sebab susah skit nak kopek.. hehheh..

 

Once Upon A Time Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez