Powered by Blogger.

Thursday, January 13, 2011

Manik lagi??


Ye jait manik lagi.. ni baju yang skarang aku tengah jait.. belom siap sepenohnye lagi.. banyak lagi yang belom settle.. sebenarnye baju ni baju kawen bakal menantu chu.. chu tu mak cik hubby.. tema puteh + merah.. insyaAllah baju ni akan dipakai mase ujung bulan april nanti.. pakai kat kenduri rumah pengantin laki.. semangat chu nak dapat menantu sulung ni.. sume chu siapkan.. betuah le badan.. hehhehe..

Berbalik kepada cite jait manik ni.. aku sebenarnye cam dah malas plak nak amek upah jait manik ni.. jait manik lagi penat dari jait baju kurung.. kalau jait baju kurung untuk orang yang tak pro cam aku ni dalam 2-3 hari siap la sepasang (tu dah siap tolak mase basoh sidai baju, kemas rumah, masak, makan, jage anak, layan anak meragam dll.. dok kat rumah ni bukan buleh duduk saje..) tapi kalau jait manik seminggu pon belom tentu lagi boleh siap.. agak2 kalau aku tak nak jait manik ade tak orang nak anta baju soh aku jait?? ntah la.. wat mase ni aku buat je la dulu ape yang ade depan mate ni.. ntah2 esok luse ade le rezeki begolek Allah nak bagi kan.. aminn..



Nota kaki~ari ni beday aku yang ke 27 tahun 2 bulan.. hehehhhe..

16 juta comments on "Manik lagi??"

Alin Marlini on January 13, 2011 2:12 PM said...

kalau saya jait manik..baju sendiri berbulan baru siap..ngeh..nghe..

eda_ej on January 13, 2011 2:51 PM said...

same la kite.. mase tengah musim dulu je tarok kat aju sdirik.. skang dah malas dah.. leteykan..

Nini D.. on January 13, 2011 3:22 PM said...

besday ko yg ke 27taun 2bulan eh?...ngengada!!

shima on January 13, 2011 3:31 PM said...

lawanya..dh siap nnti tepek la lg

ejai_ej on January 13, 2011 3:31 PM said...

hahaha.. notakaki tu naper? 27tahun 2 bulan?? haish.. lalalalala..

ala... nih pendapat persendirian ek.. jaet manik lagi masyukkk.. org bukan nak buat baju hari2.. tp kalo manik nih bley tuka2..

pikir2kan lah... selamat beramal...

eda_ej on January 13, 2011 4:01 PM said...

emy~aku memang sambut beday tiap bulan.. hehhehe..

shima~ye.. kang siap satu baju aku amek gambo ye..

sayang~nk hadiah beday.. hehehe.. penat la jait manik ni yang.. sakit blakang..

ejai_ej on January 13, 2011 4:12 PM said...

mlm kang abang belanje mekdi. kire hadiah la tu kan.. hehhehehe

eda_ej on January 13, 2011 5:12 PM said...

yeeaaayyyyyy.. nak makan prosperity ayam bley ek.. hehehhe..

Faaein Himura on January 13, 2011 11:02 PM said...

singgah..

wah.. pandainya menjait.. sy tak reti pun.. huhuhu..

lps ni leh lah anto upah kat sini yer.. hehehe.. =]

eda_ej on January 14, 2011 8:49 AM said...

huhuhu.. tau jait baju kurung je.. yang lain2 belom sempat belajar lagi.. hehhehe..

neyza mokhtar on January 14, 2011 11:32 AM said...

np nak berenti?sayang ooo..jahit manik kan mahal?rugi2..kepakaran yg ada jgn disia2kan..huhu

firna on January 14, 2011 12:08 PM said...

wah..cantiknye.

eda_ej on January 14, 2011 12:34 PM said...

niza~tengok la, kalo ade org anto aku buat la..

mama~belom siap lagi ni.. byk lagi kene jait..

DKosongLapan on January 14, 2011 3:18 PM said...

Salam Yong eda_ej.....
Hepi belated besday la yeee......errrr.... jahit manik ni utk gune sendighi ke yong amik upah???

eda_ej on January 14, 2011 3:30 PM said...

tak ade belated nye yeop.. teman sambut beday tiap bulan.. hehhe..

jait manik ni teman ambek upah.. kalo ade oghang nganto ade le teman mbuat..
atenye yeop, kamu nak nganto baju melayu jadi bling2 ke?? kikikiki..

a'in fajar on January 16, 2011 10:03 PM said...

teruskan je usaha tu, sementara nak pro jait bj jait manik dulu..syg la bakat yg ada..nak cr keje kat luar ssh..

 

Once Upon A Time Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez