Powered by Blogger.

Monday, January 31, 2011

Aduhai Nenek Dan Cucu..


Petang tadi aku, hubby, mamat alan, abah ngan mak bekesempatan pegi ke Hospital Seri Manjung.. pegi melawat kak siti ngan Danial..

Kak siti kat ward 6.. kene masok darah.. esok pagi kene wat x-ray.. nak x-ray salur kencing yang bocor tu.. lagi pon kak siti tak cukup darah, tu pasal kene tambah.. nanti bile kene x-ray kan banyak sel yang mati.. so dengan pertambahan darah ni walau tak banyak pon dapat la mengurangkan kematian sel tu.. (betol ke ape yang aku merepek ni?? huhuhu)

Kak siti kate ni baru paket yang pertama.. kene masok lagi satu paket.. aku ni bukan tau sangat satu paket ni bape isipadu darah.. huhuhu.. dah nak abes dah satu paket.. start masok darah dari pagi tadi nih.. malam ni kene masok satu lagi paket la nampak gayenye..

Bagi orang yang jarang2 jumpe jarum ngan darah ni, mende ni pon dah boleh wat aku kecut perut.. seriau beb.. meremang bulu rome aku.. tapi kate kak siti tak sakit pon..

Bukti pembelian.. harap tak de yang tertuka ye.. hehhheh..

Kat tingkat bawah plak cucu kak siti si danial tu pon masok ward..

Danial ngan abang man.. elok je die.. tak macam orang sakit pon..

My niece azu yang menceritakan detik cemas mase die kene naik ambulans same2 ngan danial.. azu kate kaki die ketaq.. tak pernah naik ambulans la katekan.. mujur sampai hospital azu tak pitam.. kalau tak mau 3 generasi masok ward.. huhuhu..

Sian tangan danial kene balot.. ape boleh buat.. dokto kate danial kene jangkitan kuman kat paru2 plak.. macam2 penyakit budak2 skang ni.. budak tengah nak membesar cam ni la.. kene banyak sabo..

Hubby ngan mamat alan tengok dari luar je.. sebelom ni memang hubby ngan mamat alan masok ward skali.. tapi biase la mamat alan ni.. asek nak lari sane lari sini.. so hubby bawak la die ke luar.. jadi ahli masyuarat tingkap je la.. hehhehee..

Tak lame pon kat hospital.. dalam kol 7 dah ajak mak abah balik.. huhuhu.. semoga nenek n cucu cepat sembuh ye.. aminn.. cayok2!!





Nota kaki~lepas gak rindu kat skolah lama Teknik Manjung.. skolah ni betol2 kat tepi hospital manjung.. huhuhu..

2 juta comments on "Aduhai Nenek Dan Cucu.."

Nini D.. on February 01, 2011 10:13 AM said...

moga dua-duanye cepat sembuh....
kim salam pada Puan Cik Azura Ahya...lama bangat xjumpe die...

hamboi....kat sepital pon boleh buat mesyuarat tingkap eh....kikikiki

DKosongLapan on February 01, 2011 11:13 AM said...

uiiii....ni cik edaejai kite cuti panjang la ye???.....atee ape algi...pegile melancong....jelajah satu Perak........

betoi le sekaghang ni....macam2 penyakit kene kat anak2 kite....satu lagi pegahsan tak??? asei deme baik je deemam....tunggu le sebulan due lepaih tu demam balik.....cepat beno...

 

Once Upon A Time Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez