Powered by Blogger.

Monday, July 18, 2011

Floria 2011..


Huh.. baru sempat nak mengadap entry baru.. dari siang tadi budak kecik kat umah ni asek nak ngadap youtube je.. tak bagi peluang langsung ibu die nak wat entry baru.. enrty pagi tadi tu pon auto publish..

Ye.. semalam kami 3 branak pegi ke putrajaya nak memeriahkan Floria Putrajaya 2011.. pegi pon lambat sebab harith bangun lambat.. bile kejut soh bangun die marah2.. pas tu sambung tido.. penat menunggu last2 seret je harith pegi bilik air.. siram.. gosok gigi siap2 pakai baju sume n gerak.. kuar dari rumah pon dah kol 10.. singgah mamak jap sarapan.. kol 11 gak gerak dari mamak..

Dalam kepala dah dok tebayang2 mesti panas putrajaya ni nanti..

Yeayy.. dah sampai.. dekat kol 12 gak la.. matahari betol2 atas kepala..



Sampai je terus pegi kat tempat taman yang budak2 skolah buat.. banyak gak skolah yang amek bahgian.. tapi kebanyakannye skolah kat sekitar putrajaya la.. skolah kawasan bangi ngan kajang pon ade tapi tak banyak.. Harith wat muke plak kat situ.. tak nak amek gamba same..



Harith tengok bunge macam tak pernah tengok.. mak buyung dah 7 bulan.. macam besau plak perot tu.. tapi maseh kuat jalan.. hehhehe..





Asek kene amek gamba je.. meh plak kite amek gamba orang yang amek gamba kite.. hehehhe.. kalau orang lain pakai jari telunjuk kanan, mak pakai ibu jari je nyah.. hehehhe..



Bile si abah sebok amek gamba.. si anak plak sebok kutip batu..

Antara bunga yang ade kat sekitar tempat duduk tu..








Suke tengok warne die.. menyerlah.. =)

Jalan jalan dan jalan lagi..





Mat bunga melihat bunga.. tapi kereta kat tangan tak mo lepas..









Naik gile tengok bunga banyak2 nih..




Lepas penat bejalan carik port jap.. duduk lepaskan penat..lagi pon panas sangat.. carik tempat redup.. sempat la harith abeskan susu sebotol.. dan harith pon telah menidurkan dirinya lagi.. hahhaha.. lagi senang nak jalan cam ni..

Penat pon dah ilang.. harith pon dah tido.. sambung jalan lagi..



Tengok itu budak suda tido...



Semangat 1 Malaysia.. hehehehe.. mase ni tetibe panas.. sebelom ni mendung skit.. mate pon dah kecik tahan panas..



Angsa ni plak betol2 kat depan yang 1 Malaysia tu.. kalau tengok dari depan memang tak nampak hidupan tu... siap ade anak 2 ekor dok menyorok kat celah2 antara dua replika angsa tu.. elok je plak tu tak lari walaupon orang ramai datang..

Panas punye pasal.. masok plak kat tempat yang ade air cond.. huhuh.. sejuk skit.. kat dalam tu ade deco2 untuk wedding dalam taman.. macam2 la.. tapi tak amek gamba banyak pon sebab tujuan masuk situ nak kasi sejuk badan je.. hehhhe..



Kelihatan tukhang amek gambo n mak buyong.. hehhehe..

Tukhang amek gamba dah tak larat nak jalan.. tapi mak buyung ni nk jalan lagi.. tak abes pusing pon.. kene la ikot tukhang amek gamba ye dak..




Teruskan perjalanan ke masjid besi.. nak solat kat sane.. tengok dari tapak Floria nampak cam dekat je masjid besi tu.. jalan kaki la ke sane.. hadoi.. dekat 20 minit gak menapak.. tapi kalau menapak ke masjid dapat banyak pahala kan.. hehehheh..

Dekat kol 3.15 gak baru sampai masjid.. kene la solat gilir2.. kalau tak sape plak nak tengokkan harith..








Dah siap solat.. rehat2 jap sebelom nak berpatah balik ke tapak floria.. nak terus ke parking kete dan nak terus balik.. penat dah..




8 juta comments on "Floria 2011.."

PUANSTOBERI on July 19, 2011 8:19 AM said...

Wah..mmg gigih la eda jalan ke masjid besi tu. leh thn jauh gak tu.
tkpe.. exercise katanya kan. hihi

eda_ej on July 19, 2011 8:35 AM said...

huhuhu.. tak sengaje je tu.. ingat dekat.. rupenye jauh.. hehehhe...

neyza mokhtar on July 19, 2011 8:37 AM said...

tembam sudaa...hahaha

eda_ej on July 19, 2011 8:39 AM said...

dah naik 7 kg nih.. ce ko bayangkan.. ade 7 paket gula yang sekilo tu melekat kat badan aku.. hahahha.. boleh bayang tak???

h.a.f.e.y.z.a on July 19, 2011 9:03 AM said...

Wahhh, jauhnyer jln smpai msjd besi. Huhu. X pe org kata bila active senang bsalin

shima on July 19, 2011 1:57 PM said...

jauh weh masjid tu..tabahnyeee

eda_ej on July 19, 2011 8:25 PM said...

fiza & shima~dah separoh jalan baru prasan masjid tu jauh.. nak patah balik amek kete tak bebaloi.. penatnye same je.. baik teruskan.. tak pe la.. senam..

Miss Tasantek on July 25, 2011 4:09 PM said...

aiyo kak...mesejid tu jauh lagi dari tempat akak pegi tengok bunga tu..haha....betul2 kuat akak ni :)

 

Once Upon A Time Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez