Powered by Blogger.

Thursday, September 8, 2011

Entry Kak Najwa Buat Aku Terliur..


Ye.. ini benar.. fakta tau.. bukan auta.. aku memang terliur tengok puding karamel kat blog kak najwa yang beliau buat untuk lelaki yang dicintainya.. huhuhu.. romantik kan.. dalam pantang pon sempat masak itu dan ini untuk suami tersayang..aku yang belom dalam pantang ni pon kerap mintak hubby yang masak.. aku nak ngap aje.. buleh ek cam tu.. hehheh.. bile lagi nak manje2.. 


Tapi, lepas bace enrty kak najwa pasal puding tu aku dah rase teliur2.. mujur semua bahan ade kat rumah.. tak payah la mr ejai pegi beli kat econsep.. susu cair ade lagi satu tin tak berusik lebihan mr ejai buat koktel mase pose ari tu.. molek sangat.. haruslah aku menerjah ke dapor untuk menyudahkan rase teliur aku ni...


Yeayyy.. dah siap.. gule hangus yang hangit itu memberikan impak yang tak santek terhadap puding.. gelap skit kan.. 


Photobucket


Aku adalah insan yang agak kurang skit tahap kesabaran bile bab makan nih.. atau mungkin hanya pembawak budak aje.. puding ni tak sempat pon masok dalam peti ais tapi aku dah bedal sepotong.. makan mase maseh suam.. tapi kalau dah masuk peti ais lagi sedap.. hehhehe...  








Notakaki~kak najwa nak masak ape plak la lepas ni ye??? harap aku tak terliur lagi.. huhuhu..



12 juta comments on "Entry Kak Najwa Buat Aku Terliur.."

PUANSTOBERI on September 08, 2011 5:09 PM said...

alahai bes nyer..
teringin trus buat, trus ngap. ngeee :)

eda_ej on September 08, 2011 5:16 PM said...

kalau bahan sume ade memang best.. terus buat je.. yang tak best bile nak pegi beli bahan kalau tak de kat umah.. malas nak turun naik tangge.. huhuhu..

ejai_ej on September 08, 2011 5:18 PM said...

huhuhu.. tak bertahan lama pon dalam petiais tu.. pepagi tgk dah ader org dok ngadap petiais tu.. makan puding sambil bukak pintu petiais.. haish.. baper la bil elektrik bulan nih gamaknyer ye dak.. hahahha

eda_ej on September 08, 2011 5:20 PM said...

memang elok sangat le tarok kusi kat depan peti ais.. ngadap je.. tau2 dah licin..

~najwa~ on September 08, 2011 5:40 PM said...

aduyaii..sian mak buyung, nasib baik ada bahan kat rumah eh.


besar betul puding tu, heheh. tapi memang nampak sedap giloss. knjwa punya hari tu leper sgt ;(


siapekah gerangan duduk depan peti ais???? ni mesti mamat alan kan...??? haha.

~najwa~ on September 08, 2011 5:41 PM said...

lepas ni nak wat ape??
malu nak cakap rumah ni hanya ada pengukus. tak de oven. Jadi masih mikirkan apa saje yg bole dikukus ;)))

eda_ej on September 08, 2011 5:44 PM said...

hahahha.. malu nak kabo sape yang dok lepas depan peti ais.. hehhehe.. =D

Nini D.. on September 08, 2011 7:32 PM said...

bila la aku nak pandai buat puding karamel nih...

eda_ej on September 08, 2011 9:22 PM said...

hehehhe... malu nak kabo.. aku pon sebenornye udah lupe.. kene bukak my resipi.com baru ingat.. hahahaha..

neyza mokhtar on September 09, 2011 9:41 AM said...

wow..sodapnya..baru nak mintak sikit dah habis yer..hehe

Miss Tasantek on September 09, 2011 10:36 AM said...

baca gak entry kak najwa tu. ish.sha tak review lame. takut terliur. sha dah le tak reti buat. kang nk cari mana benda ni. dlu ada la kat bazar.la ni tade ...

eda_ej on September 09, 2011 10:38 AM said...

niza~haah le.. udah abeh.. maklom aje le mak ngan pak buyung yg ngadap.. perot masing2 nak kene isi.. hehehhe..

miss tasantek~ni pon jenoh carik resipi.. dulu pernah buat tp dah lupe.. seb baik jadi.. huhuhu..

 

Once Upon A Time Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez