Powered by Blogger.

Monday, September 19, 2011

Dup Dap Dup Dap..


Photobucket



Jumaat minggu lepas mase orang lain dok sebok2 sambut hari Malaysia, aku plak sebok pegi checkup perot.. check up untuk 37 minggu.. berat dah 50kg.. tak naik tak turun pon dari minggu lepas.. time cam ni memang dah tak lalu nak makan pon..


Urin pon ok.. tak de kencing kotor.. kadar bp nampak santek je.. ape yang aku dapat simpulkan pasal bp ni, no atas kene kurang dari 120.. no bawah plak kene kurang dari 80.. kalau lebih tu ade masalah tekanan darah tinggi la tu.. wat mase ni bp aku alhamdulillah tak lebih dari tu..


Dan brite yang paling menggerunkan aku adalah dokto bagi tau yang kepala baby dah masuk ke 'ruangan itu'..  itu bermakna bile2 masa sahaja aku akan besalin.. huhuhu.. gerun plak la aku dengar..


Malam sebelom tu aku memang dah rase sakit skit.. sikit je pon.. tapi bile pagi dah tak sakit plak.. aku bagi tau kat mr ejai kalau sakit tu berterusan aku soh die hantar kat spital je.. tak yah gi check up dah.. mujur dah tak sakit.. huhuhu.. harap2 betol la kate kak najwa yang 2nd baby ni lambat skit nak kuar, tapi mudah time nak besalin.. harap2 cam tu la.. 


Aku memang dah rase lain skit bile baby dah tak brape aktif.. tapi die maseh bergerak, cume agak perlahan.. paling tak tahan bile die wat aksi keras2.. kalau die dah start buat cam tu, aku nak wat pape pon dah serba tak kene.. mungkin sebab ruang perot aku ni yang makin berkurang agaknye..


Tido malam aku pon dah makin payah.. susah beno nak lena.. kadang tu baru lena dalam 15 minit dah tebangun.. baby ni nak ajak ibu die praktis kot.. ye la kang time dalam pantang kene bangun tetengah malam gak nak nyusukan baby.. tak pe la, walaupon kadang2 tu rase cam payah sangat nak tempoh, tapi mende2 ni la yang wat kite lagi lebih matang.. dulu mase kecik2 tak tau cam ne susahnye mak pak kite jage kite.. skang ni baru la tau..


Kawan2, doakan aku selamat ye.. bile2 mase je aku nak molotop ni.. harap2 tak de la masalah lain yang timbul pas ni.. aminn..










Notakaki~Dah beli kelambu baby ari sabtu lepas.. hehhee.. bile call mak kat kg, mak pon beli juge.. sabo je la.. tak pe la, nanti satu adik pakai lagi satu abang die pon boleh pakai.. hehhehe.. tapi muat lagi ke kalau si abang yang dah memanjang ni pakai kelambu baby???

11 juta comments on "Dup Dap Dup Dap.."

Miss Tasantek on September 19, 2011 10:41 AM said...

kak eda, sha plak yang nebes tak pasal bila baca entry kali ni. sama macam baca entry kak najwa masa dia tengah tunggu2 time nak besalin Tasneem. lorh. penyakit ape lah sha ni kan..haha..

Hida Kadiso on September 19, 2011 10:45 AM said...

huhuhu.. pregnant anak 1st memang cam tu.. tak pe, kite kongsi pengalaman.. mane tau pengalaman sya nnt lain plak dari kitorang.. =D

Najwa.H on September 19, 2011 11:59 AM said...

insyaallah, tak lama dah tu... mesti neves je menunggu hari ;))


kalo aktif - jalan byk, kot boleh cepat sikit keluar! hehe.

Hida Kadiso on September 19, 2011 12:04 PM said...

hhuhuhu.. memang nebes.. tapi cube wat2 cool.. harap semua dapat berjalan lancar.. aminnnn.. =D

Cute MuM on September 19, 2011 1:06 PM said...

harap semuanya berjalan lancar..
tetiba teringat pulak kenangan 1st time nak bersalin tue..
nerves..

firna on September 19, 2011 1:40 PM said...

Insyallah Acik, aku doakan hang selamat bersalin dan cepat sihat. Agak-agak bila pulak giliran aku...tak sabor lak .

afzan on September 19, 2011 2:16 PM said...

ntah-ntah hari ni. skang memang bulan orang bersalin :)

ej on September 19, 2011 6:44 PM said...

hahhaha.. afzan.. ko cantek siket.. tunggu la abes kejer aku settle minggu nih baru besalin.. boleh gituw? hahahha... boleh ke tahan2.. ala.. boleh la ek.. hehehhe

Hida Kadiso on September 19, 2011 9:55 PM said...

cute mum~kalo part besalin ni tak kire anak 1st or 2nd or 3rt pon nebesnye same je.. huhuhu..

mama~ko tak sabo ye.. ha pe lagi, cepat2 la menambah.. hehhehe..

afzan~sabo2 le.. bedebo2 nih.. bunyik cam senang je branak tu kan..

sayang~tu la, cam tak sedia je.. takuttt... huhuhu..

J on September 21, 2011 12:05 PM said...

cepat je kan mase berlalu, kejap je dah nak bersalin rase baru je saye bersalin semlm!!!hehe... xpe2 hope sume slmt n dipermudahkan...

Hida Kadiso on September 21, 2011 2:13 PM said...

time kaseh ani.. harap sume slamat.. =D

 

Once Upon A Time Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez