Powered by Blogger.

Friday, February 25, 2011

Hikayat Merong Mahawangsa..


Petang tadi ade kuar kat tv pasal cite Hikayat Merong Mahawangsa kat tv 3.. teruje plak.. tibe2 rase nak bace naskah Hikayat Merong Mahawangsa.. mane nak carik ek.. dulu mase stpm aku tak amek sastera.. kalo budak2 sastera mesti dieorang dah tau pasal hikayat nih.. aku je yang ketinggalan.. tapi masalahnye paham ke aku dengan perkataan2 dalam bahasa melayu klasik?? satu hal nak carik kamus plak kang.. ape susah, tunggu je cite ni kuar.. boleh tengok.. walaupon kepuasan membace dengan menonton tu berbeza tapi baik kite amek pendekatan yang lebih dekat.. duduk dan tonton.. senang.. habis cite..

4 juta comments on "Hikayat Merong Mahawangsa.."

~najwa~ on February 25, 2011 10:39 PM said...

nak gi tgk bila blk kg nnt (time tu ada org nk tgkkan irfan). wayang kat tk intan dh cantik ;)

eda_ej on February 25, 2011 11:47 PM said...

huhuh.. dah berzaman tak pegi panggong kat telon intan.. rindu plak jaman cintan cinton dulu.. hehehhe..

Nini D.. on February 26, 2011 9:56 AM said...

ye ke kak??..kene g ajak cik asbenn menjelajah wayang tlk intan..

eda_ej on February 27, 2011 12:07 AM said...

jom la emy kite memenohkan panggong telok intan.. hehhehe..

 

Once Upon A Time Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez