Powered by Blogger.

Monday, October 18, 2010

Kazen Kawen..


Semalam 17 oct 2010 saya, hubby ngan mamat alan telah dijemput ke majlis reception my kazen Yap ngan wife Jamal kat Taman Warisan Pertanian Presint 16 Putrajaya.... dierang dah nikah ari jumaat dua minggu lepas (8/10/10) name betol Yap ni Syaiful Asraf tapi memang dari kecik panggil Yap.. tua setahun dari saya.. wife die plak name betol Jamaliah.. kawan2 skolah die panggil Jamal.. tapi ade gak kawan2 die yang panggil Anis..

Mungkin betol la orang kate bumi ni bulat.. mane2 kite pegi kite takkan lari ngan orang2 yang kite kenal.. sebenarnye Jamal ni class mate hubby mase kat Teknik Teluk Intan dulu.. tup2 kawen ngan my kazen.. pusing2 sedare gak.. hahhahah..


Ni la die kedua2 mempelai Yap n Jamal yang diraikan semalam..

Huhuhuhu.. saya yang meraikan mamat alan yang tak reti dok diam.. suap nasik pon tak nak.. seb baik mase saya ngan hubby makan die mau diam duduk kat kusi.. tu pon sebab ade air sirap depan mate.. ngadap sirap je la die..

My niece lin pon tak ketinggalan memeriahkan majlis.. ceria betol.. nampak dah bedua, bile nak ehem ehem ni??? hehehhehe..

Ni mak cik Sufiah.. mak Yap.. mak cik Sufiah ni balu arwah pak cik Asmat.. arwah pak cik Asmat tu adik abah saya.. huhuhu.. mak cik Sufiah ni rapat gak la ngan keluarga saya.. tiap kali kenduri kat rumah my mum makcik Sufian mesti ade.. so ia akan jadi satu kesalahan kalau saya plak tak datang kenduri anak2 makcik Sufiah kan.. huhuhu.. suke2 wat undang2.. saudara mara kene la slalu tolak ansur kan.. =)

Si darah manis Elyna pon datang.. Elyna ni kawan skolah Jamal.. Elyna ni nak kawen gak bulan nov nanti.. orang kate darah manis kene slalu berhati2.. btol ke?? nape ek??

Pape pon semoga Yap n Jamal diberikan ketabahan, kesabaran dan ketolakansuran dalam menempoh alam rumah tangga yang penoh panca roba ni (ayat dari mane ni??).. semoga dikurniakan zuriat2 yang soleh dan solehah pada masa akan datang.. semoga berkekalan hingga ke akhir hayat.. aminnn...

Huh satu lagi cite lupe nak bagi tau.. mase kenduri kazen saya ni juge saya terjumpe dengan Zaid Al-Haris.. kawan2 yang skolah kat SEMAJA mesti ramai yang kenal die.. yang dok kat hostel lagi la kenal.. dulu die ni budak yang kecik comey2 pandai mengaji.. kalau ade pertandingan tilawah Al-Quran mesti die memang punye.. kupiah pon payah nak lekang dulu.. Zaid wat PA system kat majlis resepsi my kazen.. tak banyak berubah pon Zaid dulu dengan skarang.. masih pakai kupiah.. cuma skarang dah jadi bapak budak.. anak dah masuk 2.. dah bebelas tahun tak jumpe.. memang tak sangke btol dapat jumpe Zaid kat situ.. gamba die tak sempat nak amek sebab mase saya nak balik tu die tak de, pegi solat rasenye...


Nota kaki: time kaseh kat hubby sebab bagi gamba.. semalam saya tak sempat pon nak snap.. n sian kat hubby sebab tak de muke dalam gamba.. huhuhu..

3 juta comments on "Kazen Kawen.."

Najwa.H on October 18, 2010 6:02 PM said...

amboi..gembira sakan cik lin, ehem..ehem...

Hida Kadiso on October 19, 2010 10:50 AM said...

tu la entah bile la nak ehem ehem nye.. hehhehhe..

Unknown on October 19, 2010 11:54 AM said...

si darah manis??heeee...den pon enterprame gak kew??cam xtrasa plak nk kawen...cane nk kasi feel kn..d harap kome dpt lew dtg aq kawen t..

 

Once Upon A Time Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez