Powered by Blogger.

Friday, October 8, 2010

Hari Ini..


Uhuk.. uhuk.. batok la plak.. tapi bukan saya yang batok.. budak kecik kat umah ni yang batok.. seseme skali.. badan pon panas.. kol 5.30 pagi dah bangun siap bukak tv.. pas tu kejut ibu die plak nak mintak susu.. dah siap isap susu muntah plak kat atas tilam.. bikin panas je subuh2 jumaat ni.. sabar sabar dan sabar ye.. pagi2 dah masak bubur nasik + sawi + ikan bilis untuk mamat alan.. nasib baik die mau makan.. mane tak nye, lepas je die muntah kat atas tilam, pantang batok sikit mesti nak kuarkan sume isi perot.. sampai dah tak de ape yang nak dimuntahkan.. kuar lendir je.. ditambah plak ngan merengek2 plak.. memang menduga kesabaran betol hari ni.. lepas makan bubur bagi makan ubat plak.. skang ni die dah pandai memilih.. kalau nak bagi je ubat belom pape dah meraung2 macam kene dera.. tapi setelah dipakse2 mau gak die telan.. ok la tu.. tak lame pas tu mamat alan tido plak.. fuhh lega rase.. boleh la mencuci kain baju n cadar yang dah kene muntah die tadi.. kemas2 rumah, kemas dapo, makan n iron baju hubby yang melambak tu.. tak sempat habiskan iron baju mamat alan dah bangun.. so kene tangguh la.. seharian kene ngadap mamat alan sebab die suke muntah diam2 n sikit2.. tau2 je dah ade muntah die kat lantai.. besen pon kene standby untuk die muntah.. malam ni badan die panas lagi.. dalam peti ais ade stok ubat bontot tu.. dah bagi satu dose.. skang ni dah kebah skit rasenye.. alhamdulillah.. sukur nikmat tuhan.. semoga mamat alan sihat la hendaknye.. =)

3 juta comments on "Hari Ini.."

~najwa~ on October 09, 2010 8:24 AM said...

cepat sihat ye mamat alan...

Nini D.. on October 09, 2010 9:25 PM said...

cptla mat alan sehat...bertambah keremping la ibu mat alan nampaknye

eda~ejai on October 10, 2010 4:14 PM said...

time kaseh doakan mamat alan.. teharu sungguh..

 

Once Upon A Time Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez