Powered by Blogger.

Thursday, May 17, 2012

Sumur..


Episod pertama Laskar Pelangi The Series kat tv al hijrah hari selasa lepas aku belajar sesuatu..


"Sumur"


Punye dah lame idop baru aku tau yang "sumur" tu telaga.. Maklom la kat kampong dulu celik2 mata memang dah ade kepala paip..


Dan disaat itu juga aku terus teringat kat lagu Rasa Sayang


"Kalau ada SUMUR di ladang, boleh kita menumpang mandi, kalau ada umur yang panjang, boleh kita berjumpa lagi"


Dan kini aku jadi peminat setia cite laskar cinta nih.. Jangan tak tau, aku dah katam tengok cite laskar cinta the movie kat youtube..


Cite ni telah diadaptasi dari kisah benar yang telah dibukukan.. Sedih sangat bile dierang ni bersusah payah nak sekolah dan akhirnya berjaya..


Dan antara yang menjadi daya tarikan untun aku tengok cite ni adalah kerana bahasa yang digunakan lebih kurang macam bahasa pasar yang kita pakai.. Tapi ade la skit2 perkataan yang aku tak paham.. Hehehhe...


Published with Blogger-droid v2.0.4

4 juta comments on "Sumur.."

~najwa~ on May 18, 2012 6:51 AM said...

kat rumah nenek kelantan, sampai skrg masih guna air telaga...huuu, sejuk gila. tapi skrg ni depa guna mesin generator utk sedut air...tak delah pakai baldi lagi ;))

*rasanya mcm satu kg tu pakai telaga. wonder jugalah pasal apa takde saliran air standard kan... tp kira ok le tu ada telaga ;)

telaga nenek dalam rumah tau, kat dapur ;)

miloais milo on May 18, 2012 10:30 AM said...

sumur tu - telaga orang dulu2...
yg tak ada dinding konkrit macam telaga...

eda_ej on May 19, 2012 11:04 PM said...

kak najwa~syok la.. merasa juge mandi air telaga.. mak kite ckp dulu2 kat kg cume ade air kolam aje..

eda_ej on May 19, 2012 11:05 PM said...

miloais milo~ooo.. ade beza ek sumur ngan telaga...

 

Once Upon A Time Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez