Powered by Blogger.

Tuesday, March 27, 2012

Ulangkaji..


Menjelang umur hasnaa 6 bulan harus la membuat sedikit persiapan dari segi juadah yang bakal ditelan oleh si kecik itu..


Maka buku yang dah lame tak dibukak dan dah berabok ni kene la bukak balik.. Beli mase harith kecik dulu.. Time anak 1st dulu memang semangat.. Btol tak? hehhee..


Dalam buku ni ade cite pasal menu untuk anak2 dari 6 bulan sampai skolah rendah.. Kaedah penyediaan makanan..kepentingan zat.. Dan paling penting dah siap ade carta menu harian.. So tak yah la pening2 pale pikir nak masak ape untuk si kecik..


Mase beli buku ni dulu harga die RM11.90.. Kalo skarang ni tak tau la plak dah bape hengget.. Ntah ade lagi ke tak kat pasaran.. Buku ni keluaran 2006.. dah 6 tahun weh..


Macam2 nak buat.. Harap hasnaa mau la makan nanti.. Hehhehe..


Published with Blogger-droid v2.0.4

8 juta comments on "Ulangkaji.."

a'in fajar on March 27, 2012 11:11 PM said...

ank petame mmg la mcm2 kita nk buat..aku pun ada beli gak, majalah rasa pun ada gak..aku buat la konon2nya, tapi 1suap je syuhada mkn, adoiyai..membazir je last malas dah bg minum susu badan je..gemuk juga dia..fina pun mcm tu gak..tp sebenarnya ada zat2 lain dorg tak dpt klu bf je..ko usaha la chik yer..semoga hasna mkn dgn seleranya..

Nini D.. on March 28, 2012 9:27 AM said...

wah....aku hareem ada buku cenggini

miloais milo on March 28, 2012 11:28 AM said...

iols tak de buku camtu beb...
since my kids - my MIL yg jaga masa depa kecik2...

~najwa~ on March 28, 2012 12:05 PM said...

samelah buku kita ;)


knajwa letak buku ni kat sudut bacaan klnik ibu mengandung, konon nak share lah - alih2 tengok dah hilang (bajet ada ibu yang cilok bawa balik, sedih tau...)

eda_ej on March 28, 2012 2:52 PM said...

ain~aku pon takot cam tu gak... kang buat penat2 tp mau mkn sesudu je.. last2 aku sumbat nestom je kang.. hahhaha..

eda_ej on March 28, 2012 2:52 PM said...

emy~ko dulu bf, dah cukup sume segale zat kat afif.. hehheh..

eda_ej on March 28, 2012 2:53 PM said...

miloais milo~syoknye MIL tolong jage.. nnt boleh la tolong jage cucu pulak.. hehheh..

eda_ej on March 28, 2012 2:54 PM said...

kak najwa~halalkan aje le.. moga segale ilmu kat dalam buku tu dipergunakan dengan baik.. kak najwa pon dapat lebih banyak pahala kan.. =D

 

Once Upon A Time Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez