Powered by Blogger.

Thursday, April 19, 2012

Zelo.. zelo..


Kakak ipar aku cikgu tadika..


Sedikit sebanyak belau ada turunkan ilmu dalam pendidikan awal kanak2 kat aku..


Dan beliau juga sempat pesan kat aku.. katenye kalau nak bagi anak pandai menulis kene ajar anak tulis bulat2 dulu.. kalau die boleh buat bulat dengan baik, insyaAllah boleh la teruskan dengan huruf atau nombor lain yang lebih kurang macam bulat juge.. contohnye; 'c', 'e', '6', '9' dll..


Walaupon harith belom pegi sekolah tapi aku cuba la ajar mane yang aku tau..


Ye la, kalau nak ikot aku dulu umor macam harith ni ABC pon aku tak kenal lagi.. bile die pandai nyanyi ABC ngan alip ba ta sambil goyang2 badan pon tu dah kire bagus kalau nak dibandingkan dengan aku dulu..


Video ni selamat dirakam gune hp hencik ejai pada 27 march lepas..


      


Buat mase ni harith belom bole sebut 'R' dengan betol.. die sebut name sendiri pon 'Haleshh'..


Sebelom ni aku memang cuba ajar harith tulis pakai tangan kanan.. aku tolong pegang tangan die n tulis sekali memang die boleh.. tapi bile die nak tulis sendiri memang tak confident langsong.. bile suruh tulis pakai tangan kiri baru boleh tulis sendiri.. die kidal mungkin.. walopon mak bapak die bukan kidal..


Dan zelo terbesar yang pernah dicipta oleh harith adalah zelo di dinding.. berlaku pada hari selasa lepas.. aku sebok sapu sampah dalam bilik die pon bz buat mural kat dinding rumah..



Nak marah pon tak guna.. snap n cepat2 padam.. lagi lambat padam lagi susah nak hilang.. pkai crayon plak tu.. sental selagi boleh sebelom abah die balik keje..


To harith, sory ye.. ibu abadikan karya agong mu disini.. tak mampu rasenye nak kekalkan hasil kerja tangan tu disitu.. takot ade mata yang sakit bile memandang..



Hampir terlupa, epy beday to Sultan Perak Sultan Azlan Shah n my pren puan Emy.. semoga panjang umur dan dimurahkan rejeki.. aminnn..






5 juta comments on "Zelo.. zelo.."

Kakzakie on April 19, 2012 12:30 PM said...

Eda... dah kena beli whiteboard nie kalau tak memang akan banyak mural nanti kat dinding... tangan dah ligat tu jgn salahkan dia...:)

eda_ej on April 19, 2012 1:42 PM said...

ingat nak bei kertas majong je.. tampal kat dinding.. hehehhe..

Nini D.. on April 20, 2012 10:04 AM said...

zelo...zelo.."pandai ker?"
mestila pandai....kidal lagik!~ kikiki

rajin2 belajar ye Mat Alan...
hamboooii...sempat wish lagik..tenkiu!

a'in fajar on April 20, 2012 2:56 PM said...

satu permulaan yg baik tu, ko trskan la..klu blh sblm g sek dah knl uruf cpt dia 4low pembelajaran kat sek nnt..tp dia laki fokusnya lbh

eda_ej on April 23, 2012 8:48 PM said...

emy~ tapi afif lagi maju..

ain~ tu le.. aku ngah ajo ni skit2..

 

Once Upon A Time Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez