Powered by Blogger.

Thursday, June 10, 2010

Kek Sarang Semut..


Harap puan2 yang membace entry ni jangan salah faham ye.. entry kali ni bukan nak cite psal resipi Kek Sarang Semut.. tp sebenarnye nak cite psal semut yang buat sarang kat dalam kek..

Al-kisahnye begini.. 2 minggu lepas kan ade kenduri naik buai my cucu.. lin my niece tu dah siap beli kek sponge untuk jamuan kecik.. (jamuan untuk org yang tolong naikkan khemah kat laman rumah).. pagi tu saya dah nampak satu daripada 4 kek tu dah kene hurung semut.. so saya gantong la kek yang lain untuk elak kene hurung.. tak lame pas tu dalam kol 11 pagi tengok2 3 daripada 4 kek tu sume dah ade semut.. kalau semut itam yang besa tu ok gak la.. boleh la di halau2.. ni semut halus tu.. sabo je la.. semut tu dah rasmikan dulu kek tu.. hah, layan la gambo kek yang dah jadi sarang semut ni..



Nampak tak yang itam2 tu?? yang tu sume semut dok belindung dari panas.. blah kiri tu panas..


Jemor jap kat atas kete my hubby.. mane la tau kot2 mau lari ke semut2 tu.. yes.. memang die lari n ada yang mati kepanasan tapi bukan semua.. banyak lagi yang dok menyorok dalam kek tu.. kek sponge ni kan banyak ruang2 udara dalam tu beliang2.. so kat situ la semut tu duduk..

2 juta comments on "Kek Sarang Semut.."

kerepekbayam on June 11, 2010 10:03 AM said...

ni semut jenis apa nih yg ada sayap2?..semut ala2 batman ke?

eda~ejai on June 11, 2010 11:32 AM said...

ntah la.. halus2.. tak tau la semut ape..

 

Once Upon A Time Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez