Powered by Blogger.

Tuesday, July 24, 2012

Jakat Pitrah..



Rase nak cakap jawa plak..  sebab smalam baru tengok cite Parit Jawa kat youtube.. 


Sedeyy la.. walaupon aku cume paham 70% bahasa jawa dalam cite tu.. selebihnye tak bape nak paham..






Kebiasaan orang bayar zakat fitrah dalam minggu terakhir puasa kan..


Ni asben mak jemah mr ejai dah selamat menunaikan kewajipan membayar zakat fitrah semalam..


Awal gile.. sebab tak nak terkocoh2 dihujung ramadhan mungkin..


Dan tahun ini dengan rasminya mr ejai kene bayar untuk 4 kepala..


Tahun lepas masih 3 sebab hasnaa lahir 30 syawal.. tapi hasnaa tetap merase duit raye pakcik makcik bagi.. hehhehe..


Alhamdulillah selesai sudah kewajipan yang satu tu.. tinggal nak harung puasa ni saje..


Anda pula bagaimana??






9 juta comments on "Jakat Pitrah.."

LYAfrina on July 24, 2012 10:21 PM said...

ingat mengigati la sesama kita..
insyallah..kewajipan ni x pernah dilupai... biasa husband lya byr zakat fitrah kat masjid, lps solat

eda_ej on July 24, 2012 11:59 PM said...

LYAfrina~alhamdulillah.. biase ni mmg keje kaum bapa kan.. hehhhee..

Kakzakie on July 25, 2012 8:30 AM said...

Seelok-eloknya bayar seawal yg boleh eda sebab lagi cepat diagihkan lagi cepat org yg memerlukan dapat manfaatnya. Syukurlah...

Nini D.. on July 25, 2012 9:26 AM said...

masih blom byr lagi rasanya...tapi aku tak pasti kene byr utk dobot jugak atau xpayah..:)

eda_ej on July 25, 2012 9:41 AM said...

kakzakie~alhamdulillahh asben dah baya.. tp cam pelik skit la sbb awal gile.. hehehe..

eda_ej on July 25, 2012 9:42 AM said...

emy~kalo ko nk bayo untuk dobot pon tak ngape.. tu kire sedekah.. dan dapat byk pahale.. hehehe..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty on July 25, 2012 10:26 AM said...

alhamdulillah dah selesai satu kewajipan kan :))

Kesuma Angsana on July 25, 2012 10:58 AM said...

yag ni biasanyer EN hubby yang uruskan bukan KA hehehe

Masya on July 25, 2012 12:18 PM said...

alhamdulillah byr awal² jgn lupe bayar nnt .. sbb naka raya lagi banyak persiapan lain..

 

Once Upon A Time Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez