Powered by Blogger.

Thursday, December 8, 2011

Penoh..


Photobucket

Harap diabaikan stalactite, stalagmite, salji mahupon tunggul2 ais dalam gambar diatas..


Hasnaa tak kuat isap susu.. nyonyot sikit2 je.. simptom susu macam nak berkurang mase ujung2 dalam pantang ari tu.. kurang demand so merosot la supply kan.. dah macam subjek ekomoni plak.. memang terase sangat susu dah tak bape nak kuar.. start dari tu aku pam.. kalau tak pam takot kilang susu merajuk tak nak kuarkan susu plak.. huhuhu..


Mule2 pam dapat 2 oz je.. sangat sikit.. bile dah lame2 baru la boleh cecah 7-8oz.. itu pon sebelah sahaje.. itu pon kire sikit.. orang lain ade yang boleh dapat 10-20 oz skali pam.. huhuhu... pagi2 memang dah macam lembu susu.. blah kiri hasnaa isap n blah kanan pam.. hasnaa tak nak isap kalau susu tengah kuar banyak memancut2.. boleh menyebabkan die tesedak.. so nak tak nak kene la pam..


Gamba kat atas tu gamba 2 minggu lepas.. ari ni punye ade dalam camera.. bateri camera kong plak.. tunggu la esok baru boleh transfer..


Harapan aku cume satu, smoge dapat bf kan hasnaa sampai umo 2 tahun.. aku sedang cuba, berusaha, berdoa dan tawakal semoga niat aku ni berkesampaian.. walaupon skarang ni aku tengok kat cermin badan dah agak rendang, diameter lengan dah bertambah besar dan makan macam orang mem'bela' tapi aku cuba tabahkan hati.. semoga niat aku termakbol.. aminn..










Nota kaki~Mahu tebus kesilapan lalu.. =(







18 juta comments on "Penoh.."

wak gelas on December 08, 2011 9:56 AM said...

wak pon sukak minum susu huuuu... eeeeE wak dh datang niiii nk komen komennnnn..........

Nens Collection on December 08, 2011 9:57 AM said...

banyaknye..impian sy anak 2nd pon
nk bf + simpan stok byk2 camni..jimatt~~~

afzan on December 08, 2011 10:08 AM said...

aja-aja fighting! haifa dah lama tinggalkan benda ni. skang minum susu tin pulak. adeh!

Prettywrite on December 08, 2011 10:17 AM said...

banyak stok susu tu..semoga hajat akak tercapai aamin..nak ada susu kena banyak makan n minum kan..macam kakak yna macam tu lah..anak dia menetek aja sampai susu kering terpaksa tidokan anak dulu baru pergi makan n minum banyak2..huhu

Sabihah on December 08, 2011 10:18 AM said...

InsyAllah dipermudahkan..jgn cepat putus asa k?rindu nk bf lagi...tunggu 2nd child laa..hehehe

~najwa~ on December 08, 2011 11:46 AM said...

Caiyok!!! Alhamdulillah skrg tasneem pun masih 100% breastfeed.

Kita yg kena cekal :) kuat semangat ye :)



Sekarang ni knjwa tgh ejas pemakanan, nak anak dpt Susu yg berkualiti Dan berkhasiat ehehe. Badan pun naik juga. Tapi lengan knjwa mesti lagi besar dari eda,ehe

Anaa on December 08, 2011 12:26 PM said...

semoga tercapai cita2 menyusukan hasnaa sampai 2 tahun.. nengok kepada suppy kat dalam fridge tu, rasanya bisa diatur .. :)

miloais on December 08, 2011 2:35 PM said...

iols dulu pun
macam ni gak...
punyalah banyak stok susu dalam fridge..

eda_ej on December 08, 2011 5:42 PM said...

wak gelas~susu memang bagus untuk gigi dan tulang.. =D

eda_ej on December 08, 2011 5:44 PM said...

Nens Collection~tu la jimat.. tak de la rase beban sangat bile ade anak 2nd yg bf.. paling kuat pon beli pampes je.. baju2 pon pakai abang die punye..

eda_ej on December 08, 2011 5:45 PM said...

afzan~lorrr.. haifa dah minom susu tin ke.. tak pe la, mommy die pon bz kan.. tak pe boleh cuba lg untuk anak no 3.. hehehhe..

eda_ej on December 08, 2011 5:47 PM said...

Prettywrite~time kaseh.. harap2 tecapai la.. mase bf kan abang die dulu mmg sampai kering.. budak laki mmg kuat nyusu.. rase2 hasnaa ni ok kot..

eda_ej on December 08, 2011 5:48 PM said...

Sabihah~boleh dah tu.. anak pon dah 2 tahun kan..dah boleh bg adik.. hehhehe..

eda_ej on December 08, 2011 5:56 PM said...

kak najwa~dulu memang tak cekal.. cepat down.. terus amek jalan mudah bg susu tin.. kurang ilmu sebenornye.. huhuhu..

skang ni memang asek nak mengunyap manjang.. dan memang dah ketara kerendangan badan ni.. tp part lengan tu mmg dah membesar..

eda_ej on December 08, 2011 5:58 PM said...

Anaa~insyaAllah.. tapi masalah gak sebab hasnaa tak reti isap botol.. kene bg guna sudu la nampak gaye..

eda_ej on December 08, 2011 5:59 PM said...

miloais~ni la baru nak merase mengepam banyak2 cam ni.. dulu kurang pendedahan.. hehhee.. =D

Nini D.. on December 09, 2011 9:00 AM said...

oke..masing2 nak banding kengan..harus masuk jugak pertandingan nih!..
CikMat dulu tak sempat buat stok sbb semedang dtg mengepam trus dari kilang!..hahahahha

gile ah salji beku peti ais ko..peti ais aku dulu cenggini la keadaanynye..sakit otak bila nk bersihkan..

eda_ej on December 09, 2011 9:04 AM said...

aku ngah wat proposal untuk dapatkan peti ais yg tak tah defrost tu.. tp tak tau la bile nk dapatnye..

 

Once Upon A Time Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez