Powered by Blogger.

Tuesday, December 6, 2011

Bile Orang Pusar Dua Nak Membela..


Orang kate sape yang pusar rambut die ade dua memang rasi dalam hal bela membela nih.. bukan bela saka, tapi bela binatang.. tapi aku tak tau la bela binatang peliharaan atau pon bela binatang buas.. yang selalu aku dengar bela lembu kambing je..


Ini kisah benar.. orang berpusar rambut dua yang aku jumpe ni teringin sangat nak membela.. bile si anak yang berpusar satu suke ikan, maka orang yang berpusar dua ni pon beli la ikan.. dengan harapan beliau akan rajin membela binatang yang baru dibelinya..

Photobucket

Beli ikan yang murah2 n tak payah pakai oksigen bagai.. ikan lawan 2 eko.. satu kale biru satu lagi kale merah.. bekas ngan batu batan tu memang dah ade kat rumah.. so beli ikan saje.. tapi tak lame pon bela sebab orang berpusar dua tu tak larat nak tukar air ikan.. kalau seminggu skali tuka memang keroh dah air tu.. bekas kecik memang cepat keroh.. ikan tu dibeli mase sebulan sebelom hasnaa lahir.. sebulan lepas hasnaa lahir terus sedekah kat chu.. tak larat nak jage dah..


Tinggal kenangan je la ikan due eko tu.. harap sihat la mereka bersama tuan baru.. huhuhu...









6 juta comments on "Bile Orang Pusar Dua Nak Membela.."

alien on December 06, 2011 10:01 AM said...

ahhahai~
balang kecik pun males na tukar air gak ke

eda_ej on December 06, 2011 10:19 AM said...

malas nak cuci batu batan tu..

Anaa on December 06, 2011 10:56 AM said...

haha.. suami saya pun pusar dua jugak... anak2 sorang pun tak ngikut.. tatau ler kenapa kan orang kata orang pusar dua ni kalao membela menjadik.. agaknya kalo bela kambing jer kot, binantang2 lain tak jadik.. hihi..

eda_ej on December 06, 2011 11:43 AM said...

Anaa~wat mase ni si adik je yang ngikot pusar 2.. binatang ape la yang nak dibela nnt agaknye..

Nini D.. on December 06, 2011 12:31 PM said...

suh org pusar dua tu berguru dgn org pusar 1 kat sini..kompem lulus!

eda_ej on December 06, 2011 12:50 PM said...

maleh nk menten.. slalu tgk kat umah org cam cantek je..

 

Once Upon A Time Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez