Powered by Blogger.

Tuesday, December 2, 2014

Kad Nikah..



Ahad malam isnin.. tak plan pon nak balik kampung.. senja ahad tu mr ejai whatsapp kate soh siap2 baju selai je cukup sebab isnin pagi nak balik sini balik.. mr ejai nak hantar MIL balik kampung lepas sampai dari Kuala Nerang.. MIL demam.. panas gak badan MIL.. tak ingat gerak dari sini ke kampung pukol brapa.. tapi sampai kat kampung dalam kol 1.45pg kalau tak silap..

Pagi isnin dalam kol 11 gerak pegi rumah mak abah aku plak.. sebelah kampung je.. lame tak jumpe mak abah.. nak terus gerak balik tak sedap plak.. mak nak masak.. tunggu kejap.. tolong mak masak kejap.. makan solat sume dalam kol 2 gak gerak ke telok intan.. 


Singgah pejabat agama kejap menyudahkan urusan yang blom selesai.. aku sorang je naik.. mr ejai ngan anak2 kat dalam kete.. kenape nampak mate je?? hehhehe.. hormon tak stabil.. banyak jerawat tumbuh.. malu nak amak gamba satu muke..

Naik atas trus jumpe kat akak kat kaunter tu.. bagi tau kat akak tu nak amak kad kawen.. die mintak ic.. sambil carik2 kad nikah yang banyak menimbun2 tu sempat la borak ngan akak tu.. "saye dah lame kawen.. tapi baru nak buat.." "Brape lame dah kawen?? ade 2 tahun??" "saye dah 7 tahun kawen kak.. anak nak masuk darjah 1 tahun depan.." "Tak macam 7 tahun pon.." hahahha.. jangan puji lebih2 kak, kedut dah banyak nih..
  

Ni la barang kes yang diambek.. baru buat beberapa bulan lepas.. tapi tak berkesempatan nak amek sebab pej agama bukak time waktu pejabat aje.. dikesempatan yang ade ni la lari kejap ke pejabat agama.. alhamdulillahhh.. dah selamat amek.. 


Pusing jap satu pekan telok intan.. rindu btol.. tempat jatuh lagi dikenang.. inikan pulak tempat bedating kan.. hehehe.. dulu mase from 5 tiap ujung bulan baru dapat jumpe balik kampung sesame.. maklom la skolah lain2.. masing2 dok asrama plak tu.. bile kenang balik cam tak caye je boleh sampai ke jinjang pelamin.. alhamdulillahh.. teima kasih Allah kerna memberikan suami yang sangat memahami.. 

Okeh dah siap pusing satu pekan telok intan (sebenarnye pusing nak amek gamba menara condong je) teruskan perjalanan balik ke cheras.. alhamdulillah dah selamat sampai malam tadi..



4 juta comments on "Kad Nikah.."

LiYa HaNiF :: on December 05, 2014 10:52 AM said...

cam mana nak apply eda.. akk pun nak buat juga le... :)

Eda Ejai on December 05, 2014 11:51 AM said...

kenen pegi pejabat agama.. bg gambo 2 keping.. salinan surat nikah ngan ape lagi ek.. lupe dah..

Ibu Lala on December 08, 2014 5:09 PM said...

Sy x buat pun lg wpun dh 11 tahun lebih nikah.

Eda Ejai on December 19, 2014 5:05 PM said...

Ibu Lala ~ tak pe. tak penting pon.. janji ade surat nikah.. =D

 

Once Upon A Time Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez