Powered by Blogger.

Friday, December 26, 2014

Sampin Abam Harith..


Misi membuat sampin abam harith petang tadi.. sebenarnye tak bajet nak jahit sendiri sampin sekolah agama abam harith ni.. setelah beberapa minggu carik sampin kale pepel tak jumpe2.. sebab jumpe kale ijau ngan merah je.. so mr ejai pon amek keputusan soh omak harith ni je la yang jait.. fuhh.. tarik napas panjang nak jait sampin ni.. 1st time ni nak jait sampin anak.. 

Hari ahad lepas kitorang dah beli kain pepel kat kamdar.. beli 1.5m.. cukup kot.. semalam plak pegi umah kak no.. pinjam sampin asyraf yang taun lepas punye nak buat contoh.. dah pkaikan kat harith nampak cam sesuai.. bawak la balik umah.. pinjam kejap..

Ni la gamba petang tadi sebelom mula menjahit.. nak ukur semua panjang lebar kain sampin contoh ni.. 

Setelah diukur atas bawah kiri kanan ni la hasilnye.. omak harith ni bkan tukang jahit pro.. amatur saje.. tak reti nak trus potong kain dan terus jahit.. kene buat lakaran dulu..  Ni ikot sampin saiz M.. kot sesape yang nak buat sdirik boleh la pkai ukuran tu.. (Klik untuk gamba yang lebih besar)



Dan hasilnyaa... taraaaa....


Yeayyy... teruje dengan hasil tangan sendiri.. tak sangka plak menjadi juge sampin sekolah agama abam harith.. Dapat la 2 helai.. ingat nak buat lagi sehelai sebab kain memang ade lebih dan cukup untuk buat lagi sehelai, tapi memandang kan baju sekolah agama pon ade 2 helai je, maka elok la 2 helai je sampinnye.. Alhamdulillahh.. 




nota kaki~Kenape sampin warna pepel?? Sebab abam harith sekolah agama under ABIM.. sekolah agama KAFA udah penuh.. Ni la akibat lambat register anak skolah.. Cepat bebeno penoh.. tempat terhad.. tak pe la.. sekolah under ABIM ni pon bagus juge.. ala2 tahfiz.. semoga abam harith dapat belajar baik2 kat sekolah nanti.. Aminnn..






2 juta comments on "Sampin Abam Harith.."

Shima Shafii on December 29, 2014 9:27 AM said...

pndai mak eda jait..psni buatla bj kurung..leh nempah..hihi

Eda Ejai on January 02, 2015 5:58 PM said...

hahahha.. nanti le mama Shima.. omak ni pon jenoh ngadap uko keliling.. =D

 

Once Upon A Time Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez