Powered by Blogger.

Thursday, September 16, 2010

Juih..


Korang tau tak ape maksud juih?? jom kite carik ape maksud juih..

Menurut Kamus Dewan Edisi ke empat terbitan Dewan Bahasa Dan Pustaka menakrifkan Juih; menjuih, terjuih (bkn bibir bahagian bawah dll) menganjur ke bawah: Si Angguk tersekat-sekat bersuara sambil mulutnya ~ menahan kesakitan; menjuihkan menjadikan terjuiah, menganjurkan (bibir) ke bawah: dia ~ bibir.

Kenape saya carik takrifan perkataan juih ni?? hehehhe.. mamat alan telah menjuihkan bibirnye secara tidak sengaja..

Kejadian terjadi pada hari ahad lepas.. hari raya ke tiga.. mase balik dari rumah puan emy ok lagi..

Perhatikan betol2 ye bibir mamat alan ni..

Ni plak sejurus selepas kene geget serangga.. yang pastinye bukan kene geget nyamok.. bengkak bibir die.. tapi die tak nangis pon.. mase ni kat rumah MIL sebelom betolak balik ke Cheras..

Ni pon same.. merah sebab die asek dok garu2 je.. gatal la kot..

Gamba ni plak bile dah sampai kat rumah dalam kol 3.30 pagi.. kembong bibir die.. tu pon jenoh die nak cover.. huhuhu.. seb baik kejap je.. dalam sehari dah surut.. sekarang dah tak juih lagi.. alhamdulillah sukur nikmat tuhan.. kalau juih die berterusan memang kene bawak jumpe dokto.. risau gak.. kepada kawan2 yang ade anak kecik tu jage la anak anda ye.. sekian..


(arrggghhh.. sejak kebelangan ni susah btol nak wat ayat penutup.. tutup cam ni pon kire ok la ek.. idea tak mari.. tensen tol.. =P)

2 juta comments on "Juih.."

Nini D.. on September 16, 2010 1:41 PM said...

amboi...kalah bibior Angelina Juling..

eda~ejai on September 16, 2010 4:08 PM said...

hahahha.. tu la psal.. kalau tak surut mmg bwak spital jawabnye..

 

Once Upon A Time Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez