Powered by Blogger.

Wednesday, November 29, 2017

Perihal Entry 'Petanda Kelopak Mata'..


Siapa yang mengikuti blog yang lagi satu tu mesti perasan entry ni..

Petanda Kelopak Mata Bergerak-gerak Sampai Rimas..



Asalnya memang rasa kelopak mata kiri asyik bergerak-gerak.. lama juga.. ada la dalam masa sebulan lebih.. kejadian berlaku pada bulan september lepas.. 

Dia punya rimas sampai nak senyum pon sampai susah.. bende tu bergerak-gerak sampai mengganggu bila kita senyum.. serius susah nak senyum.. kadang tu boleh je senyum tapi tak boleh lama.. kejap2 je.. pas tu muka kena masam balik untuk biarkan bende tu tegedik2 sendiri..

Seolah-olah macam akan menangis terok masa akan datang.. tapi tak tau nak menangis sebab apa.. dan bila nak nangis.. perasaannya dah ada.. mungkin tuhan nak kita bersedia dengan segala kemungkinan..

Sebelum tu ada juga bertanyakan tentang abang man (abang no 4) dekat kak ella isteri abang man.. kot-kot abang man ada sakit atau terjadi apa-apa pada diri dia.. tapi kak ella kata tak ada apa-apa.. semua ok.. tanya dekat abang man sebab selama ni kalau jadi apa-apa dekat abang man mesti dapat rasa.. 

Kalau dulu masa kecik-kecik abang man pegi Penang cari kerja kat sana baru seminggu pon kita kat kampung dah demam rindukan dia.. bila dah besar ni apa-apa hal jadi kita pula dapat mimpi dulu.. hari tu abang man sakit pinggang kita pon sakit pinggang.. padahal masa tu tak tau pon yang masing-masing sakit.. tak tau la.. mungkin kebetulan.. tapi banyak sangat kebetulannya.. pertalian darah kot yang buat kita jadi macam tu... 

Disamping masalah mata yang terkenyit2 tu, sempat juga mimpi gigi geraham bahagian bawah tertanggal.. orang kata ada orang terdekat dalam keluarga yang akan meninggalkan kita.. tapi macam tak percaya je.. rasa macam ini cuma mainan tidur.. bukan apa-apa petanda.. tapi tuhan tu dah bagi mimpi yang sama dua kali.. masih juga tak faham.. 

Ye la.. siapa sangka mak yang sihat dan cergas boleh pergi meninggalkan kita.. 



masih dalam mood sedih.. semoga Allah mengampunkan segala dosa mak dan abah.. dan tempatkan mereka bersama-sama dengan orang-orang yang beriman.. aminn..

2 juta comments on "Perihal Entry 'Petanda Kelopak Mata'.."

anamizu on December 03, 2017 5:42 PM said...

tu la wlupun org kata xleh pecaya sgt. allahuakbar moga akak bertabah hadapi ujian ni kak.

mamapp on December 05, 2017 11:19 PM said...

Alfatihah buat yg pergi. Mama pun pernah mimpi Gigi luruh selang beberapa Hari nenek meninggal Di mekah

 

Once Upon A Time Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez