Powered by Blogger.

Thursday, November 14, 2013

Atasi Ketakutan Dengan Keberanian..






Ye aku sangat takot nak bedepan dengan orang ramai2.. tak pernah pon rasenye dok depan atas pentas.. penah dulu mase form 6 saje join pertandingan sajak.. hahahah.. tak menang pon..
Dan hari sabtu lepas aku diberi tanggungjawab.. kene jd MC untuk Jom Hebat KL anjuran group Shaklee yang aku join.. anggaran yang hadir dalam 200++ orang.. alamakkkk.. apo den nak cakap nih..
Sebenarnye dapat tugasan ni hari isnin lepas.. tapi tak kompom betol2 lagi.. hari selasa cuti.. tak de kat umah.. so nak berwasap pon tak brape sangat.. dan hari rabu lepas kompom kene jadi mc.. serius tekejut.. tapi relek lg.. sempat jait barut baby anak kawan.. dan tido..
Malam kamis tebangun tengah malam nak pegi bilik air pijak lantai rase pelik.. nape la lantai ni sejuk sangat.. badan pon dah menggigil2.. rupenye demam..hadoi.. hari kamis harith pon tak skolah sebab ibu die tak boleh nak amek kat skolah.. abah die pulak kene gi keje sebab ade meting.. seb baik dah siap mandikan anak2 ngan buat sarapan.. so boleh la ibu die tido selubung conforter depan tv.. sian anak2 nak makan nasik.. kol 2 baru masak nasik.. alhamdulillahh lepas makan nutriferon dah beransur baik.. sesambil penin2 tu sambil tulis skrip ape nak ckp untuk jd mc..
Hari jumaat dah boleh hantar n amek abang harith kat skolah walopon tekak masih pait..
Hari sabtu alhamdulillah dah sihat.. dah sangat seronok bile dapat jumpe dengan kawan2 yang sealiran dan sehala.. menyerap aura positif juge..
Alhamdulillah sebab berjaya bercakap depan org walau bukan jadi panel dan hanya jadi mc sahaja.. bukan mudah untuk aku ckp sebab tak penah jadi pengawas (sebab biasanya pengawas je kan yang jadi mc mase perhimpunan tiap hari isnin kat skolah.. hehhehe..) dan dulu paling kuat pon cume jadi pengawas perpustakaan ngan pengawas koop saje..
Siapa sangka kan.. semoga diberikan kekuatan untuk hadap cabaran yang mendatang.. aminnnn



Haishh.. ape aku merepek ni.. sebenarnye nak cakap aku sahut cabaran je.. tapi meleret2 plak cite.. huh..

Published with Blogger-droid v2.0.10

4 juta comments on "Atasi Ketakutan Dengan Keberanian.."

Kakzakie on November 15, 2013 10:50 AM said...

Bila lagi nak tampil ke depan Eda. Inilah masanya. Tahniah dari kakak:)

eda_ej on November 15, 2013 6:34 PM said...

kakzakie~tq kak.. macam tak caye je..

Nini D.. on November 24, 2013 10:13 PM said...

bravo!!!!

LYAfrina on November 26, 2013 11:07 PM said...

Ok r tu. 200 org.. ramai tu. Lya klo bckp dpn org2 y kt knl n biasa maybe ok skit. Klo dpn2 org luar.. mmg suara bgetar r kot. Tu la... kna ade kyakinan dlm diri ni

 

Once Upon A Time Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez