Powered by Blogger.

Friday, February 27, 2015

Ubat Tahan Mengantuk..





Kalau kite cerita pasal ubat tahan mengantuk ni memang kite terbayang kopi je la kan.. saya tak kata orang lain sebab saya pon kadang2 macam tu.. banyak kerja yang nak disiapkan dan mata dah kuyu mengantuk ya amat macam nak kene letak lidi dah rasenye.. waktu tu rase kan best kalau dapat minom kopi.. mesti mata akan terang dan bulat macam sport light.. senang nak buat keje.. lagi2 kalau dapat kopi yang 3 in 1.. fevorite saya tu.. kalau sehari tak dapat memang boleh libang libu rasenye.. (ate teman oghang Peghak.. hehhehe..)  

Tetapi bile saya terbaca tentang kesan kafein dalam tubuh kita baru la saya kurangkan minuman yang berkafien.. macam takot plak kan bile bace banyak kesan negatif.. tapi sedap.. cam ne nak buat?? acane tu??

Beberapa hari lepas baru tertengok video Puan Maria nih.. tak sangka die ade cerita tentang cam ne nak tahan mengantuk tapi tak perlu minum kopi atau pun minuman yang berkafein.. yang paling penting bebas steroid dan ubat tahan mengantuk yang dadah dalam dunia.. hehehhe..






Kan best kalau tau dari dulu pasal Cinch Tea Mix ni.. tak sangka Puan Maria ni boleh bertahan fokus sampai jam 2-3 pagi.. sesuai sangat lah kalau ade student2 yang nak kene study lewat malam.. orang yang kerje sendiri atau abang2 yang kat opis sampai kene stay up malam2 buat keje.. untuk ibu2 muda yang ade anak kecik yang memang payah betul nak tidokan anak awal pon sesuai beno nih.. (ni pengalaman sendiri sebab anak2 suke tido lambat dan kerje2 rumah memang tak dapat nak buat)..

Antara kelebihan yang kite tak tau kalau kita minum Chich Tea Mix ni adalah boleh kuruskan badan juge.. sebab Chinch Tea Mix ni boleh tingkatkan metabolisme badan kita.. patut la nampak Puan Maria ni slim melim.. ni rahsia die rupenye.. tak boleh tahan cam ni.. nak kene ade juge stock Chich Tea Mix ni sekotak kat umah.. 






Dan pagi ni kat surat khabar The Star... 




Huhuhu.. takot tengok pekerja kat Malaysia cam ni.. ni baru sikit.. dalam seramai 308 039 yang diperiksa, 61.76% mempunyai kolestrol yang tinggi dalam badan.. yang berat badan berlebihan pon dah 36.94%.. 17.63% dari 308 039 pon dah ade yang obes.. tekanan darah tinggi pon tak ketinggalan.. termasuk juga dalam carta sampai 13.14%.. last skali lebih kurang dalam 26 029 orang (8.45%) dah terkena kencing manis.. Ini cume yang telah diperiksa oleh PERKESO.. belom lagi termasuk keseluruhan rakyat Malaysia.. agak2 berapa nilai beratusan mengikut penyakit yang akan kite tengok.. menaik atau menurun?? tepuk dada tanye selera.. semoga kite dijauhkan dari segala penyakit.. aminn...



0 juta comments on "Ubat Tahan Mengantuk.."

 

Once Upon A Time Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez