Powered by Blogger.

Wednesday, October 8, 2014

Dah Masok Bulan Oktober..


Kejap dah bulan 10.. rase cam baru je masok tahun 2014.. penat ke hulu ke hilir sampai kadang terlupa tarikh.. 

Dan aku pon makin sebok siapkan barut2 orang.. tengok je la gamba kat ig.. melambak gamba barut je.. (kat side bar blah kanan ni ade ig aku).. alhamdulillah.. ini semua rejeki dari yang maha Esa.. 

Berkenaan dengan gambar di bawah..

Terjumpa gambar ni kat wall sorang kawan kat fb.. dan sempat save..

Pernah beberapa hari lepas waktu tengahari orang cancel order barut.. aku tak amek ati pon.. anggap je tak de rejeki.. bersangka baik saje.. belah petangnye plak ade orang lain nak order barut.. nak 15 helai trus.. wowww.. rejeki dari Allah yang diturunkan melalui orang itu.. Dan dah siap 10 helai.. lagi 5 helai insyaAllah esok siap..


Ade lagi sedikit perkongsian yang teringin aku nak kongsi.. kadang kita sebagai manusia dah plan nak buat itu nak buat ini dah mesti hasilnya begini.. dan berusaha bersungguh2 untuk mendapatkannya.. tetapi kite lupe yang semua itu berlaku jika adanya izin dari yang maha Esa.. kalau Dia tak izinkan pasti apa yang kita dah rancangkan tidak berlaku.. dan semestinya Allah ada sebaik-baik perancangan.. mesti ada sebab kalau apa yang kita plan sebelom ni tak manjadi dan kita cuba cara lain elok je perjalanannya kan.. mungkin Allah nak tunjuk bahawa ada jalan yang lebih mudah untuk kita mencapai sesuatu itu dengan jalan lain.. jalan yang  lebih pintas dan jalan yang kita belom teroka barangkali.. 


terima kasih buat rakan2 yang masih sudi membaca blog aku.. 

semoga apa yang aku kongsikan bermanfaat buat anda.. 







0 juta comments on "Dah Masok Bulan Oktober.."

 

Once Upon A Time Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez