Powered by Blogger.

Friday, July 4, 2014

eSell Memudahkan Pelanggan Shaklee Saya..





Mudahnya dengan eSell sebab sesape pon boleh beli.. klik situ klik sini dah siap..

Untuk rakan2 yang nak beli boleh terus klik ke logo eSell yang dah sedia ada di sebalah kanan atas blog ini..

dan kemudian skrin anda akan tertera Online Ordering Agreement  seperti di bawah..


Apa yang anda perlu buat adalah klik pada Agree dan klik button NEXT..



Perhatikan setiap tanda di dalam kotak.. setiap kali anda membuka borang ini semua kotak telah bertanda.. Tetapi anda boleh membuang tanda tersebut dengan KLIK sahaja ke bahagian vitamin yang anda TIDAK MAHU..

Oleh kerana saya hanya memerlukan B Complex sahaja dalam Set Ibu Menyusu saya, maka saya hanya tandakan pada B Complex sahaja.. Apabila dah selesai bolehlah klik CHECKOUT ..


Langkah seterusnya pula skrin anda akan tertera borang untuk memasukkan data pelanggan.. Di sini anda harus mengisi borang ini dengan teliti agar tiada kesilapan berlaku.. 

Dah siap isi borang teruskan dengan klik ke CONTINUE pada button di sebelah kanan bawah..

Kemudian akan tertera lagi borang seperti di atas untuk memastikan barangan dan amaun yang perlu anda bayar, alamat, no untuk dihubungi dan email.. Semua dah betul anda boleh terus klik ke button PROCEED PAYMENT  disebelah kanan bawah skrin anda..

Ini adalah borang terakhir dan terpenting dalam pemelian secara online ini.. Pastikan jenis kad debit/kreadit anda. Seperti di atas saya gunakan VISA.. ini kerana saya gunakan debit kad dari Maybank.. selain daripada Maybank, bank-bank lain pon boleh.. 

Isikan nama, no kad anda (no yang kat depat kad), tarikh tamat tempoh kad dan kod keselamatan kad (ia terletak dibelakang kad debit/kreadit. Jangan hebahkan tau no yang kat belakang tu.. bahaya.. )

Dah siap isi klik CONFIRM PAYMENT..

Tunggu...


Sampai keluar macam ni dan nantikan MSOS Code pada telefun bimbit anda..

Dah dapat MSOS Code boleh terus isi pada ruangan yang disediakan dan klik OK..



Tunggu sat na.. tak sampat 5 minit pon.. 



Okeh.. bila dah leluar macam ni maksudnye pembelian anda tadi dan berjaya.. yeayyy... jadi boleh la nak print atau pon nak save saje Order Notice ni.. Esok atau lusa barang dah boleh dapat terus ke depan pintu rumah.. hehehe..

Disbabkan saya nak simpan Order Notice ni, maka apa yang perlu saya buat adalah klik saja kePRINT ORDER.. 

0 juta comments on "eSell Memudahkan Pelanggan Shaklee Saya.. "

 

Once Upon A Time Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez