Powered by Blogger.

Thursday, August 1, 2013

Melawat Ke Rumah Bakti Nur Syaheera..


Merujuk kepada tajuk di atas.. rasenye ni kali pertama aku pergi umah anak yatim or umah kebajikan.. sebelom ni tengok kat tv je..

Plan nak pegi ni pon sebab join skali dengan teachers skolah harith.. dan pihak sekolah harith dah buat kutipan derma sempena bulan puasa ni untuk didermakan kepada mana2 rumah anak yatim yang berhampiran dengan kawasan sekolah..


Ni antara anak2 yang join pegi.. tapi mase ni ngah tunggu semua teacher turun.. mase ni mau plak dierang bediri diam kejap.. kalau tak memang berkeliaran la dierang lari2 kat bawah tu.. dari kiri adriana, humaira, atiqa, arif aidil dan abam halesh.. 



Ni plak antara mummy2 gojes yang join.. tudung hitam tu fida (ummi adriana), depan fida tudung awning pink tu kak mas, tudung kuning yang tengah tunjuk tu liza, baju hijau kak wana dan dok sebelah kak wana tu kak salmah.. ade lagi yang tak masok dalam gamba ni.. mane ntah dierang..


Lebih kurang kol 11.45 pg kitorang dah start gerak ke Rumah Bakti Nur Syaheera.. bulan pose ni skolah habis kol 11pagi.. bile bdak2 lain sume dah balik boleh la semua teacher pegi.. 

Aku tumpang liza je.. senang satu kete.. 


Kak wana yang manis ni pon skali naik ngan liza..kak wana ni ibu arif aidil.. satu kelas dengan abam halesh.. 


Dan fida ummie adriana pon naik kete skali ngan liza.. tak nampak sebab die dok depan.. hehehe...
kitorang gerak skali ngan teacher 2 bijik kete.. dan wakil dari parent ade 3 bijik kete.. selain kete liza ade kerete kak mas dan kak salmah..


Kejap je perjalanan.. dalam 5-10 minit dah sampai..




Dua bijik rumah digabungkan untuk jadi rumah bakti.. lupe nak tanye rumah ni dibeli atau pon diberi untuk buat rumah bakti ni.. mulia sungguh hati dierang..

Mase ni baru sampai.. kereta pengetua skolah belom sampai lagi.. tertinggal kat blakang.. hehehe..


Bile semua dah ade boleh la masok.. alhamdulillah kami di sambut baik..


BFF arif aidil and fadhlan harith.. hehhehe..


Uzayr ni adik adrian baru dapat kaki.. sonok die nak jalan je..


Hasnaa pon tak ketinggalan.. kakak airish ni rajin melayan hasnaa..


Sebagai memulakan majlis kata2 aluan disampaikan oleh en Johari selaku pengerusi pertubuhan kebajikan Nur Syaheera.


Pas tu pengetua skolah harith plak bagi bagi sepatah dua kate..


Dan diakhiri dengan pemberian duit raye dari pengetua sekolah dan wakil parent iaitu kak wati..
Sebenarnye semua penghuni ade 30 orang kanak2.. 16 lelaki dan 14 perempuan.. tetapi dalam gamba ni tak ramai sebab selebihnye pegi ke jusco ade orang sponser beli barang2 keperluan hari raya.. jadi tinggal la yang ade dalam gamba tu je yang ade..


Dan duit selebihnye diserahkan kepada puan suzana (kalau tak silap la.. hehhee..) sebab bdak2 yang lain pegi jusco kan.. so nanti akan diberikan kemudian.. (erkk.. teacher yang pakai shwal meron tu ade iras2 yuna skit.. hehheh..)



Puan pengetua pon dah maklumkan skali yang pihak sekolah ade menyumbangkan sedikit bekalan beras dan milo untuk anak2 Nur Syaheera..


Akhir sekali amek gamba ngan teacher, parent, student GA dan anak2 Nur Syaheera..




Kepada sesiapa yang ingin menghulurkan bantuan bolehlah menyalurkan sumbangan melalui 

Bank Muamalat no akaun 1405 0003 8387 18

atau

Maybank Islamic no akaun 564856111166

Pertubuhan Kebajikan Nur Shareera Kuala Lumpur



Tangan yang memberi lebih baik dari yang menerima.. semoga dengan sumbangan yang tak seberapa dari kawan2 dapat meringankan sedikit bebanan yang mereka tanggung..



Sejujurnya aku rase sedeh.. mungkin dah takdir anak2 ni mase kecik2 lagi dah jadi yatim.. bersyukurlah.. kerana ramai lagi yang diluar sane yang masih serba kekurangan..





   

0 juta comments on "Melawat Ke Rumah Bakti Nur Syaheera.."

 

Once Upon A Time Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez